معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

تکنولوژی اطلاعات و سیستم های دیجیتال، پزشکی را به همسویی در سیستمی واحد قادر می سازد.


با ورود تعدادی از سیستم های دیجیتال به داخل بیمارستان ها، کارفرمایان برای پذیرفتن سیستم های شبکه ای و استفاده از آنها مشتاق می گردند. از نقطه نظر پزشکی، این سیستم ها شامل هر دو نوع سیستم های اطلاعاتی و کلینیکی نظیر سیستم الکترونیکی ثبت مدارک پزشکی (EMR) ، سیستم های ارتباطی و بایگانی تصاویر (PACS) ، و علامتگذاری فرکانس های رادیویی (RFID) می باشند. در این میان سیتم هایی همچون احضار پرستار، هشدار آتش و دور سنجی و نظارت بر بیمار(مونیتورینگ اعضای حیاتی بدن) در شبکه های جداگانه ای قرار می گیرند. سیستم های ارتباطی نظیر کنفرانس ویدیویی از راه دور و پیج افراد نیز در سیستم هایی مجزا و سیستم های امنیتی نظیر مراقبت از کودکان به عنوان آیتم های جداگانه ای مطرح می باشند.


ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

بیمارستان ۱۶۵ تخت خوابه کودکان رندال به مساحت ۳۱۰۳۰ متر مربع توسط دفتر معماری (ZGF Architects LLP) در سال ۲۰۱۲ در ایالت پورتلند (شهر ارگون) آمریکا به اتمام رسید.

نقشه بیمارستان - پلان بیمارستان - عکس بیمارستان - معماری - سه بعدی بیمارستان

طراحی برای کودکان بیمار و خانواده‌هایشان یک فرصت استثنایی به شمار می‌‌آید. در ابتدای روند طراحی با گروه مدیریت بیمارستان جلسات متعددی گذاشته شد و ۱۰ ارزش برای رسیدن به اهداف طراحی شناسایی شدند.

برای دیدن عکس و نقشه های کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب
[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

تاثیر فضاهای داخلی بر شکل معماری بیمارستان

 

 

ارتباطات درون بخش ها، ایجاد بهترین و کوتاه ترین رابطه مرکزپرستاری با اطاقهای بستری، تعداد تخت های تحت مراقبت، چگونگی آرایش اتاقها گرد آن وطریقه نورگیری، شکل بخش های بستری را تعیین می کنند. ترکیب چند بخش کنارهم و سپس با روی هم قرارگیری آنها، شکل هندسی برج بستری بوجود می آید. در بیشتر بیمارستان های ساخته شده با استانداردهای تجربه شده وبازدهی خوب، شکل هایی مشابه حروف الفبا حاصل شده که منعکس کننده ارتباطات بخش هاست. به طورمثال فرم های H,T,Y,Xنمایانگرراهروهای ارتباطی بخش ها هستند که به شکل برج در طبقات تکرار شده اند. البته دراین فرم ها، بخش ها به شکل راهرویی مستقیم طراحی شده اند و مسائل اقتصادی و عملکردی در این فرم ها بررسی شده اند.
هرگونه نواندیشی دراین ارتباط، مانند شکل آرایش تختها گرد ایستگاه پرستاری که طریقه مراقبت بیماران رابهتر کند یا سیستم های جدید کنترل بیماران که ممکن است با پیشرفت های پزشکی علمی توسط کامپیوتر انجام شود و درشکل درونی بخش تاثیربگذارد، در نهایت فرم خارجی بیمارستان را متاثر خواهد کرد.
بیمارستان ها، معمولاً راهروهایی با اطاق های کوچک منشعب شده ازآنها هستند. توجه به دید بیمارعاملی تعیین کننده در ارتباطات درونی فضاهای بیمارستان به حساب می آید. برای رهایی از یکنواختی چنین منظره ای می توان راهروها را به شکل فضاهای دلپذیرتری طراحی کرد که در محل های پرستاری تبدیل به مکان های بی تکلف بشوند. البته ازبین بردن راهروها در بخش ها کارساده ای نیست. دید مستقیم برای پرستار بسیار بهتر است و هم چنین امکان گسترش آینده، دلیل منطقی برای وجود راهروهاست. لازمه ایجاد اشکال دیگر بخش ها توجه به این دو نکته است.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
 

طراحی بیمارستان یکی از سخت ترین بخش های طراحی معماران می باشد و اکثر دانشجویان معماری حتی برای پایان نامه هم طراحی بیمارستان را انتخاب نمی کنند چون سنگینی کار طراحی و همچنین زیاد بودن قسمت های آن زمان زیادی را برای طراحی بیمارستان می طلبد.
تعداد زیاد فضاها و نبود کتاب های کافی در مورد طراحی بیمارستان از دردسر های کسانی است که پروژه های بیمارستان را بر عهده دارند

به همین خاطر تصمیم گرفتم فاز مطالعاتی و برنامه فیزیکی طراحی بیمارستان بهمراه نقشه های فاز ۲ و یه سری اطلاعات جامع و لیست کتاب های مربوط به طراحی را برای شما عزیزان آماده کنم تا کسانی که در مطالعات اولیه طراحی بیمارستان به دردسر افتادن بتونن تا حدودی از این اطلاعات استفاده کنن...

دیاگرام بیمارستان

برای دریافت فایل بر روی دانلود کلیک کنید

Download

[ دو شنبه 6 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 صفحه بعد